Ediz Hun’un Yeni İmajı



«Allahaısmarladık» filminden sonra Ediz Hun, yerli sinemanın en iyi rol yapan üç oyuncusu arasına girdi. Bu üç oyuncu: İzzet Günay, Fikret Hakan, Yılmaz Güney'di. O filimde Ediz Hun, ilk defa bıyık taktı. Çünkü, Osmanlı deniz subayı rolündeydi. Bundan sonra «Ayrılsak da Beraberiz», «Samanyolu» Ediz'in rol gücünü gösteren filimlerdi. Daha önceki «Hıçkırık» da Devlet Tiyatrosundan gelmiş bir sahne oyuncusuyla yarış etmiş ve «sinema oyunu» yönünden Kartal Tibet'i geçmişti. «Sinekli Bakkal» ı Osman Seden çekmeye karar verince, kadın oyuncu olarak Türkan Şoray'ı, erkek baş artist olarak da Ediz'in son yıllarda, sadece romantik jönprömiye olarak kalmaması sinema hayatını en az 50 yaşına kadar uzatacak iyi oyuncu sıfatını kazanmaya hak verilecek derecede titiz çalışmasıydı.





«Sinekli Bakkal» ı Peregrini rolünü bunca jönprömiye arasından çekip alması Ediz Hun'a yeni bir şevk ve heyecan vermişti. Almanca tiyatro ve sinema kitapları okuyor, iyi filim ve piyesleri defalarca seyrediyor, yeni açılan sinema okullarına yazılıyor ve sanatını ilerletmek için elinden geleni yapıyor. Bu çalışkan Ediz'i geçen hafta Beyoğlu'ndaki bir kilisede Peregrini rolünü oynarken, Ertuğrul Bilda, Samiye Hün ve Feridun Çölgeçen arasında gördük. Tecrübeli aktörler arasında hiç ezilmeden, hatta ön plana geçerek çalıştı. Nasıl ilk defa «Allahaısmarladık» filminde bıyık takmış ve bıyık ona «uğurlu» gelmişse, «Sinekli Bakkal» da Peregrini rolünü oynarken taktığı sakalın da uğuru geleceğine inanıyor: «Bıyıktan sonra sakal taktım. Kilisede Katolik dinini bıraktım. Türkan'la evlenmek için Müslüman olacağım!» dedi.

Sakal, romantik jöne bambaşka bir hava vermişti.

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1968 TARİHLİ 6. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir