Rex Harrison Uşak Rolünde




Odanın içinde sinirli sinirli dolaşıyordu. Bir ara aynanın karşısına geçip kendini dikkatle seyretti, sonra da ani bir hareketle başındaki acayip şekil şapkayı çıkarıp attı:

– «Olmuyor işte» diye söylendi. «En iyisi bu işten vaz geçmeli. Saatlerden beri bir şapka seçemedim.»

Odada onu endişeli gözlerle seyredenlerden biri hemen yerinden fırlayıp askıda duran otuzdan fazla şapkadan bir tanesini aldı, ünlü aktör Rex Harrison‘a uzattı: «Nasıl olsa

hemen hemen bütün şapkaları tecrübe ettiniz. Bir de bunu deneseniz belki hoşunuza gider» dedi.





Rex Harrison'a uzatılan şapka, Fransız lejyonunda çalışmış askerlerden birinin giydiği eski bir kasketti. Rex Harrison bunu başına geçirir geçirmez yüzündeki öfkeli ifade kayboldu: «Hah, işte şimdi oldu» diyordu. «Bundan sonra işler yolunda gidecek, buna eminim. Çünkü buraya gelmeden önce, şapka işini kolayca halledersem işlerin geri kalan kısmı da kolayca tamamlanır diye bir inanca kapılmıştım. Deminki öfkemin de sebebi buydu...»

Rex Harrison, meslek hayatında ilk defa bir Fransız komedisinde rol almaya hazırlandığı için çok heyecanlıydı. Üstelik bu filmde yaratacağı tip de aktörün o güne kadar canlandırdıklarının hepsinden ayrı bir karakter taşıyordu... Milyonluk Cleopatra filminde Jul Sezar'ı, sinema dünyasında derin yankılar uyandıran «Mukaddes Istırap» ta Papa XIII'inci Pius'u, «My Fair Lady» de dil uzmanı Profesör Kiggins'i canlandıran elli dokuz yaşındaki aktör bu defa da sarhoş bir otel kapıcısının hüviyetine girmeye hazırlanıyor...





Rex Harrison, Georges Feydeau'nun «Bit Yeniği» isimli piyesinden alınan eserde iki ayrı rolde oynayacak. Rollerden birinci kısmı Rex Harrison'un kalıbına, şöhretine uyuyor... Ağır başlı, üstelik şöhretli bir avukatı canlandıracak... Filmdeki ikinci rolü ise, yukarda da sözünü ettiğimiz gibi gece gündüz içen, bir otel kapıcısı... Üstelik de kötü şöhreti olan bir otelde kapıcı...

Rex Harrison: «Rolün iyisi kötüsü olmaz» diyor, «Asıl önemlisi artistin rolünü benimsemesi, canlandırdığı kimsenin hüviyetine bürünmeyi bilmesidir.» Onun gibi ağır başlı ciddi bir insanın da Feydeau'nun piyesindeki sarhoş kapıcı hüviyetine bürünüvermesi hiç de zannedildiği kadar kolay olmasa gerek. Fakat Rex Harrison: «Sarhoş Poche'un macerasını okur okumaz ona kanım kaynadı» diyor, «Beyazperdede böyle bir rolde seyircinin karşısına çıkmak benim için de büyük bir değişiklik olacak...»





Portofino'daki villasından eşi Rachel Roberts ile beraber Paris'e giden aktör için bu film ayrı bir önem taşıyor. Zira çok sevdiği eşi ünlü tiyatro ve sinema artisti Rachel Roberts ile ilk defa bir filmde oynayacak... Daha önce müteveffa eşi Kay Kendall ile de beraber film çevirmiş olan Rex Harrison: «İnsanın eşiyle beraber çalışması kadar güzel bir şey yok» demektedir. «Bir kere karı koca aynı stüdyoda, aynı sette çalışınca birbirini aramasına meydan kalmıyor. Sonra eşler gündüzleri aynı derecede yoruldukları için birbirlerine sitem etmelerine de meydan kalmıyor.»



Rex Harrison ile Rachel Roberts'in bas rollerini oynadıkları «Bit Yeniği»nin rejisörü Jacaues Charon, «Daha önce bu filmi çevirme işini Darryl Zanuck üzerine almıştı. Fakat nedense projeyi bir türlü gerçekleştiremedi. Bana aynı eseri teklif ettikleri zaman da hiç düşünmeden Rex Harrison'u başrolde oynatmak için harekete geçtim. Verdiğim karardan da son derece memnunum...» diyor.

Elli dokuz yaşındaki aktör, Poche rolünü niçin kabul ettiğini soranlara şu cevabı veriyor: «Birçokları benim ihtiyarladığımı, beyaz perdede ancak büyük baba rollerine çıkabileceğimi söylüyorlar. Hatta bazılarına kalırsa benim çoktan emekliye ayrılmam gerekiyormuş... Bu şekilde düşünenleri utandırmak için Poche rolünü kabul ettim. Rex Harrison'un daha yılar yılı kameradan uzaklaşmaya niyetli olmadığını anlamalarını istiyorum...»

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 41. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir