Gözül Yazar Geri Döndü




Gönül Yazar bir zamanlar, yerli sinemanın vaz geçilmez kadınlarından biriydi. Teklif üzerine teklif alır, filmciler onu kadrolarına alabilmek için ne diller dökerlerdi… Gel zaman git zaman. Gönül Yazar’ın beyazperdedeki yıldızı sönmediyse de eski pırıltısını kaybetti. Gönül de birçok sinema artistleri gibi, sinemadaki ününden faydalanıp geldiği yere, sahnelere koştu. Gazinolarda, gece kulüplerinde çalışmaya başladı. Hele bir yıl var ki Gönül Yeşilçam’dan tamamen kopmuştu. Sinema ile ilgisi bir yerli film seyircisi olmaktan ileri gitmez olmuştu…

Bir yıla yakın bir zamandır beyazperdeden uzak yaşadıktan sonra Gönül Yazar, rejisini Sırrı Gültekin’in yaptığı «Trafik Belma» isimli filmde rol aldı. Zaten yerli sinemada adettir. Sinemadan bir yıldız, bir süre sonra tekrar beyazperdeye döner. Bunu da şöhretleri küllenmesin diye yaparlar.





Eğer «Trafik Belma» seyirci tarafından tutarsa Gönül Yazar bundan sonra «Trafik Belma Beyrut'ta» isimli bir film daha çevirecek. Hep öyle olmuyor mu zaten. Bir film tutmaya görsün. Aynı ismi taşıyan filmler bir çorap söküğü gibi birbirini takip ediyor. «Cilalı İbo»lar, «Turist Ömer» ler, «Ringo»lar, «Killing»ler, «Şoför Nebahat»ler, «Çıngırdak Melahat»ler, «Araba Sabahat»ler hep bu cinsten filmlerdir. Yalnız, «Trafik Belma»nın bir devamı olacak olan, «Trafik Belma Beyrut'ta»nın yapılma isteği, Gönül Yazar'dan geldiğine göre, insanın aklına ister istemez (Maruf) geliyor. Hani adı daima Gönül Yazar'la beraber anılan Beyrutlu Maruf. Gönül Yazar'ın ısrarla Beyrut'ta Film çevirmek istemesi, insanın aklına ister istemez: «Acaba Beyrut'ta evlenmek için mi?» sorusunu getiriyor. Yani, hangi açıdan bakılırsa bakılsın, «Trafik Belma» filmi daha şimdiden hayli ilgi çekeceğe benziyor.





Gönül Yazar, uzun süredir kamera karşısına çıkmadığı için, «Trafik Belma» filminin çekilmeye başladığı gün çok heyecanlıydı. Hele filmin, günün, işlek, hareketli bir saatinde, Taksim'de çekileceğini öğrenince daha da heyecanlandı. Trafik kulesine çıktığı zaman önce ne yapacağını şaşırdı. «Trafik idare etmek, otomobil kullanmaktan daha zormuş» diye düşündü. Fakat bir süre sonra buna alıştı.

Bir taraftan elleri ve kolları ile akıp giden otomobil seline birtakım işaretler veriyor. Bir yandan da neşeli neşeli bir şarkı mırıldanıyordu:





Güftesi senarist Sadık Şendil'e ait olan bu şarkıyı arada bir kesip etrafına kümelenen hayranlarına, gelip geçen şoförlere, yayalara bağırıp duruyordu: «Ne bakıyorsunuz be? Hiç mi trafik idare eden insan görmediniz? İstanbul'un ezeli derdi olan trafiği düzeltse düzeltse, ancak 'Trafik Belma', yani ben düzeltirim!»

Ama maalesef, İstanbul'un ezeli ve ebedi derdi olan trafiği Gönül Yazar da düzeltemedi. Yerdiği ters işaretler, kendisini görmek için orada biriken hayranları yüzünden trafik tam bir keşmekeş haline geldi. Gönül'cük şaşkındı, üzgündü. Ama filmin rejisörü onun gibi düşünmüyordu. Neşesine diyecek yoktu. İstedikleri olmuştu.



Filmin çekimi bittiği zaman Gönül Yazar hemen trafik kulesinden indi... Bu filmde partneri olan ve ilk defa «Trafik Belma» da sinema seyircilerinin karşısına çıkan Berkant'ın koluna girip hızlı hızlı oradan uzaklaştı... Etrafta filmin çekimini seyredenler arkasından, «Ne oldu Gönül Abla? Hani İstanbul'un trafik derdini 'Trafik Belma' hallederdi» diye alaylı alaylı söyleniyor, sonra da gülümsüyorlardı.

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 45. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir