Kuzey Vargın Seti Terk Etti




Sarıyer’de «Zilli Nazife»nin çekilişine gittiğim zaman Kuzey Vargın’ın sinirli halini hemen fark etmiştim. Evlendikten sonra gayet ciddi bir aile reisi olan ve kendini tamamen mesleğine veren Kuzey Vargın, bu filmde «jönprömiye» oynadığı ve başrole çıktığı halde memnun olmak şöyle dursun, ağlamaklı bir haldeydi… Adeta patlamaya hazır bir bomba gibiydi… Nitekim patladı da… Geçen hafta içinde Kuruçeşme’deki Suat Sadıkoğlu yalısında saat 24.00 sıralarında «Zilli Nazife»nin son sahnesi çekilmek üzereyken, otoritesiyle ün yapmış Memduh Ün’ün setini bıraktığı gibi kaçtı.





Olayı ertesi günü haber aldık. Filmin bitmesine iki gün kalmıştı. Film ekibi Anadoluhisarı'nda Kuzey Vargın'ı bekledi. Fakat Kuzey, prodüksiyon amiri Semih Sezerli'nin yalının rıhtımında beklettiği deniz motoruna gelmedi ve böylece Memduh Ün, elleri boş olarak yazıhanesine dönmek zorunda kaldı...

Film ekibinin o gün arayıp da bulamadığı Kuzey Vargın'ı ancak ertesi sabah, evinde yakalayabildik. Gayet sakin ve sessizdi. Fakat konuşurken zaman zaman duygulanıyordu: Filmi yarıda bırakış sebebini bize şu cümlelerle açıkladı:





- «Beni iki yıl önce yerli sinemaya getiren ve bugünkü kazancımı, şöhretimi temin eden Memduh Ün'dür. Onun hesabına şimdiye kadar dört film çevirdim. Hele «Aslan Pençesi» filminde Ayhan Işık karşısında bana verdiği imkanı şimdiye kadar kimse kimseye vermemiştir. Fakat son «Zilli Nazife» de, benim bazı sahnelerimi «iptal» etti veya değiştirdi. Ben bütün ümidimi bu filme bağlamış, bu film yüzünden üç film teklifini de kabul etmemiştim. Üstelik bu filmde 45 günden beri çalışıyorum. Boş kaldığım günler de bana asla izin vermedi. Filmde temsil ettiğim «karakter» filme başlamadan bana anlattığı ve senaryoda okuduğu karaktere benzemedi. Memduh Ün'e çok güveniyorum, fakat benim sahnelerimi atınca moralim bozuldu. Asabı bozuk bir insanın çalışamayacağını kabul edersiniz. Onun için setten çıktım. Zaten gece yarısı olmuştu. Bugün yazıhanesine gidip oynayacağımı söyleyeceğim. Bir filmi yarıda bırakacak kadar sorumluluk duygusundan yoksun değilim.»



Kuzey Vargın'ın evinden çıktıktan sonra «Zilli Nazife» için belki de hayatının en titiz çalışmasını yapan Memduh Ün'le konuştuk. Memduh Un ise bu olay; bize şu şekilde özetledi:

- «Senaryo yazılalı birkaç ay oldu. Son sahnelerden birinde Kuzey'in filmde karısı olacak olan Fatma Girik, zengin bir köşke gidiyor ve üstündekileri çıkarıp «sözde kocası» Müjdat Gezen'e ve toplantıdaki davetlilerin suratına atıyor. Fatma bu sahnede yarı çıplak kalıyor. Kuzey'in karısının uzun süre bu kıyafette kalmasını beğenmedim. Asistanım Zeki Ökten, Ayla Algan ve Semih Sezerli gibi yardımcılarıma danıştıktan sonra bu sahneyi değiştirdim. Bunun böyle olması Fatma'dan ziyade Kuzey için daha faydalıydı ve senaryonun mantığına da daha uygundu. Kuzey'i baş role ben aldım. Ona daha birçok başroller vermeyi düşünüyorum. Onu harcamak diye bir şey aklımın köşesinden bile geçmez. Bir senaryoyu son saniyeye kadar değiştirebilirim. Hiç bir oyuncuya da bu konuda bir taahhütte bulunmam. Her şeyden önce, fiimin başarısı gelir.»



Bu konuşmanın ertesi günü her şey tatlıya bağlandı. Kuzey Vargın «Memduh Ağabeyi»nden özür dileyip «Zilli Nazife»deki «Bahriyeli Ahmet» rolünü oynadı. Ertesi günü Etiler'de de filmin «final» i çekildi. Türk sinemasında 5-10 günde bir film çevrilirken, 45 gün aynı filmde oynamanın etkisiyle morali bozulan Kuzey Vargın, hem de filmin rejisörü ve diğer oyuncuları derin bir «oh!» çektiler.

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 42. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir